Bezpečněji na silnicích Analýza nehodových lokalit v Libereckém kraji
Semily – nehodová lokalita 2
(silnice II/610, ulice Nádražní, Turnov)
Analýza:
Z protokolů Policie ČR byly identifikovány 3 nehody, každá s jedním těžkým zraněním. Podle databáze JVDM Policie ČR došlo v dané lokalitě během 3 let (2008 – 2010) celkem k 11 nehodám. Jejich následky jsou uvedeny v tabulce TAB 28. Žádná nehoda se nestala pod vlivem alkoholu, 2 nehody v noci, 9 ve dne. Z celkem 11 nehod, byly 3 nehody s chodcem na vyznačeném přechodu a dalších 7 nehod v jeho bezprostřední blízkosti. Při místním pozorování bylo zjištěno, že nehodový úsek silnice II/610 se nachází v bezprostřední blízkosti železničního a autobusového nádraží v Turnově, s četným křížením chodců na vyznačených přechodech pro chodce i mimo ně. Silnice II/610 byla v nedávné době (2005) rekonstruována s významným zúžením volné šířky komunikací, což umožnilo zřízení podélných parkovacích stání a zkrácení délek přechodů pro chodce.
Doporučení:
Vzhledem k četným křížením pěších, která jsou způsobená jak blízkostí obou nádraží, ale také občanskou vybaveností podél ulice Nádražní, doporučujeme vyznačit nehodový a přilehlé úseky silnice II/610 jako Zónu s omezením nejvyšší povolené rychlosti na 30 km/hod. Na úseku silnice II/610 bezprostředně před nádražím instalovat informační radar z obou směrů.
TAB 28. Semily – nehodová lokalita 2 (silnice II/610, křižovatka Nádražní ul. – Bezručova ul.)
Semily – Turnov
Ulice Nádražní od centra města těsně před křižovatkou s ulicí U nádraží, která odbočuje vlevo. Nerespektování přechodu pro chodce. | Ulice Nádražní od centra města před křižovatkou s jednosměrnou ulicí Studentskou. Detail ukazuje příliš velkorysé šířkové uspořádání rekonstruované silnice II/610 v tomto úseku. |
Ulice Nádražní ve směru do centra města před křižovatkou s jednosměrnou ulicí Studentskou, která se připojuje zleva. | Ulice Nádražní ve směru do centra města těsně před křižovatkou s ulicí U nádraží. Vzrostlá zeleň dílem zakrývá dopravní značku IP06 (Přechod pro chodce). |