CZ DE

Bezpečněji na silnicích Analýza nehodových lokalit v Libereckém kraji


Česká Lípa – nehodová lokalita 3

(silnice I/9, výjezd z Dubé)

Analýza:

Z protokolů Policie ČR byly identifikovány 2 nehody, jedna s usmrcením a jedna s těžkým zraněním. Podle databáze JVDM Policie ČR došlo v dané lokalitě během 3 let (2008 – 2010) celkem k 9 nehodám. Jejich následky jsou uvedeny v tabulce TAB 13. Z těchto 9 nehod byl jednou příčinou olej na vozovce, ze zbývajících 8 byl dvakrát viník nehody pod vlivem alkoholu (jedna z těchto nehod skončila usmrcením). Dvě z těchto nehod zavinili řidiči motocyklů, 5x skončila nehoda srážkou s pevnou překážkou. U obou nehod motocyklů bylo příčinou nezvládnutí řízení ze strany motocyklisty při jízdě ve směru z Dubé na Jestřebí. Obě nehody motocyklistů se staly na suché vozovce. Při místním pozorování bylo zjištěno nedostatečné zvýraznění protisměrných zatáček svislým dopravním značením stejně tak jako nedostatečná ochrana pevných překážek, stromů a zídek. Dlouhé a prudké klesání před vjezdem do zastavěné části obce přispívá k nedodržování nejvyšší povolené rychlosti 50 km/hod o čemž svědčí i umístění informativního radaru před přechodem pro chodce v následujícím úseku komunikace.

Doporučení:

Vzhledem ke skutečnosti, že kritický úsek se sice nachází v obci, ale již mimo souvisle obestavenou část, je nutné potvrzení nejvyšší povolené rychlosti 50 km/hod dopravní značkou B20a (Nejvyšší povolená rychlost) před zatáčkou ve směru na Jestřebí. Důležité je odstranění, případně ochrana pevných překážek, především stromů. Zvýraznění viditelnosti zatáček dopravním značením a dopravním zařízením, stávající radar v obci posunout blíže k začátku obce do prostoru začínající souvislé zástavby.

TAB 13.   Česká Lípa – nehodová lokalita 3 (silnice I/9, výjezd z Dubé)


Česká Lípa – Dubá

Výjezd z Dubé směrem na Doksy a Jestřebí. Kritické lokalitě na horizontu předchází dlouhé, táhlé stoupání.

První kritická zatáčka na výjezdu z Dubé. Schází jakékoliv upozornění na zatáčku, včetně vodících tabulí. Podélná čára souvislá vpravo je téměř neviditelná.

Stromy mezi zatáčkami svědčí o četných nárazech vozidel. Situace dále komplikuje nevhodně umístěné zaústění MK Na výsluní na horizontu vlevo.

Pohled z nehodové lokality ve směru silnice I/9 zpět do obce Dubá.

Na začátek

Charta Bezpečně na silnicích Bezpečně na silnicích